سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 30
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 58346



دفتر وکالت دادگران 88019244 - 88019243
سه شنبه 96 اردیبهشت 12 :: 2:57 عصر :: نویسنده : دفتر وکالت دادگران

تلفن تماس و مشاوره با وکیل دادگستری؛ وکیل خیانت در امانت: 88019243

جرایم در حکم خیانت در امانت در قانون تجارت

اگر دلال بر خلاف وظیفه خود نسبت به کسی که به او ماموریت داده به نفع طرف دیگر معامله اقدام نماید و یا بر خلاف عرف تجارتی محل از طرف مزبور وجهی دریافت و یا وعده وجهی را قبول کند مستحق اجرت و مخارجی که کرده نخواهد بود. به علاوه محکوم به مجازات مقرر برای خیانت در امانت خواهد شد.

اگر مدیر تصفیه در حین تصدی به امور تاجر ورشکسته وجهی را حیف و میل کرده باشد به مجازات خیانت در امانت محکوم خواهد شد. (وکیل دادگستری)

جرایم در حکم خیانت در امانت در قانون ثبت اسناد و املاک

هر گاه نسبت به این قبیل املاک به عنوان مالکیت تقاضای ثبت شده و متولی یا نماینده اوقافی که به موجب نظامنامه مکلف به دادن عرضحال اعتراض و تعقیب دعوی و حفظ حقوق وقف یا حبس یا ثلث باقی است در اثر تبانی به تکلیف خود عمل ننماید، به مجازات خیانت در امانت محکوم خواهد شد. (وکیل خیانت در امانت)

در مواردی نیز که تقاضای ثبت ملک دیگری بدون ذکر حقوق ارتفاقی املاک وقف و حبس و ثلث باقی شده است، هر گاه اشخاص مذکور در فوق در اثر تبانی به تکلیف خود عمل ننمایند به مجازات خائنین در امانت محکوم می شوند. (وکیل دادگستری)

جرایم در حکم خیانت در امانت در قانون شرکت های تعاونی

هر یک از مدیران عامل یا اعضای هیأت مدیره یا بازرسان و یا کارکنان شرکت ها و اتحادیه‌های تعاونی مرتکب خیانت در امانت در مورد‌ وجوه و اموال شرکت یا اتحادیه گردد به حداکثر مجازات خیانت در امانت محکوم خواهد شد. (وکیل خیانت در امانت)

جرم خیانت در امانت و مجازات آن: هرگاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی‌اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیای مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیا نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. (وکیل دادگستری)

منبع: دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دادگران حامی




موضوع مطلب : وکیل دادگستری, مجازات جرم خیانت در امانت, جرم خیانت در امانت, خیانت در امانت, جرایم در حکم خیانت در امانت, وکیل خیانت درامانت


شنبه 96 اردیبهشت 9 :: 5:14 عصر :: نویسنده : دفتر وکالت دادگران

تلفن تماس و مشاوره با وکیل کیفری؛ وکیل دادگستری در تهران: 88019243

محاربه

محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمیشود.

- فرد یا گروهی که برای دفاع و مقابله با محاربان، دست به اسلحه ببرد محارب نیست.

- راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم و راهها شوند محاربند.

حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است:

الف- اعدام

ب- صلب

پ- قطع دست راست و پای چپ

ت- نفی بلد

- انتخاب هر یک از امور چهارگانه مذکور به اختیار قاضی است.

- مدت نفی بلد در هر حال کمتر از یک سال نیست، اگر چه محارب بعد از دستگیری توبه نماید و در صورتی که توبه نکند همچنان در تبعید باقی میماند.

- در نفی بلد، محارب باید تحت مراقبت قرارگیرد و با دیگران معاشرت، مراوده و رفت و آمد نداشته باشد.

(وکیل دادگستری در تهران: 88019244 - 88019243)

بغی و افساد فی الارض

هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم میگردد.

گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند باغی محسوب میشود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم میگردند.

هرگاه اعضای گروه باغی، قبل از درگیری و استفاده از سلاح، دستگیر شوند، چنانچه سازمان و مرکزیت آن وجود داشته باشد به حبس تعزیری درجه سه و در صورتی که سازمان و مرکزیت آن از بین رفته باشد به حبس تعزیری درجه پنج محکوم میشوند.

(وکیل کیفری: 88019244 - 88019243)




موضوع مطلب : محاربه, بغی, افساد فی الارض, مفسد فی الارض, فساد فی الارض, وکیل کیفری, وکیل دادگستری در تهران, حد محاربه, مجازات محاربه, نفی بلد


شنبه 96 اردیبهشت 9 :: 5:11 عصر :: نویسنده : دفتر وکالت دادگران

تلفن تماس و مشاوره با وکیل دادگستری: 88019244 - 88019243

توهین ساده

توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنان چه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

توهین مشدد

1- توهین به رهبری فعلی و قبلی: هر کس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان ا... علیه و مقام معظم رهبری به نحوی از انحاء اهانت نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

2- توهین به سایر کارکنان و مقامات دولتی ایران: هر کس با توجه به سمت، یکی از رؤسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا (74) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

3- توهین به مقامات سیاسی خارجی: هر کس علناً نسبت به رئیس کشور خارجی یا نماینده سیاسی آن که در قلمرو خاک ایران وارد شده است توهین نماید به یک تا سه ماه حبس محکوم می‌شود مشروط به این که در آن کشور نیز در مورد مذکور نسبت به ایران معامله متقابل بشود.

4- توهین به صاحبان حرفه ها و مشاغل به کارشناسان رسمی دادگستری

5- توهین به اطفال یا زنان در اماکن عمومی یا معابر: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

6- توهین به مقدسات اسلام یا انبیاء یا ائمه طاهرین یا حضرت صدیقه طاهره: هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیای عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدیقه طاهره (س) اهانت نماید اگر مشمول حکم ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

7- توهین از طریق نظم و نشر: هرکس با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند و یا هجویه را منتشر نماید، به حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شود.

افتراء

هرکس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (74) ضربه شلاق یا یکی از آن‌ها حسب مورد محکوم خواهد شد.

افترای عملی

هر کس عالماً عامداً به قصد متهم نمودن دیگری آلات و ادوات جرم یا اشیایی را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام او می‌گردد بدون اطلاع آن شخص در منزل یا محل کسب یا جیب یا اشیایی که متعلق به اوست بگذارد یا مخفی کند یا به نحوی متعلق به او قلمداد نماید و در اثر این عمل شخص مزبور تعقیب گردد، پس از صدور قرار منع تعقیب و یا اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و یا تا (74) ضربه شلاق محکوم می‌شود.




موضوع مطلب : افتراء, افترای عملی, جرم افترا, توهین, جرم توهین, توهین به مقدسات اسلام, توهین به زنان, توهین به مقامات, توهین به کارکنان دولت


تلفن تماس و مشاوره با وکیل طلاق توافقی؛ وکیل دادگستری: 88019243

در صورتی که تصمیم به طلاق دارید و تمام راههای دیگر را برای حل مشکل و اختلاف حاصله از جمله مراجعه به مشاوره خانواده و روانشناس آزموده اید و به نتیجه ای نرسیده اید و راهی جز طلاق برای شما نمانده، در صورتی که با همسر خود بر سر اصل طلاق و مسائل ناشی از زوجیت (زن و شوهری) و حضانت فرزندان توافق دارید، طلاق شما طلاق توافقی است.

برای طلاق توافقی در صورتی که نخواهید در هیچ یک از مراحل آن شرکت و دخالت نماید باید یک وکیل طلاق توافقی انتخاب نمائید و انجام کار خود را به وکیل طلاق بسپارید.

در این خصوص می توانید با دفتر وکالت ما تماس گرفته و وکالت طلاق خود را به ما بسپارید و یا در این خصوص مشاوره حقوقی دریافت نمائید.

در صورتی که به هر دلیل نمی خواهید و نمی توانید وکیل دادگستری در کنار خود داشته باشید، قبل از انجام هر کاری با وکیل مشورت نموده و از جزئیات و آثار طلاق اطلاع حاصل کنید.

در هر حال به طور اجمالی برای طلاق توافقی این مراحل را باید پیمود:

1- مراجعه به وکیل دادگستری و اخذ مشاوره و یا سپردن کار به وکیل طلاق توافقی.

2- تنظیم صورتجلسه توافقات.

3- در صورت وجود وقوع سازش و وجود توافق، مراجعه به دفتر خدمات قضایی و تقدیم دادخواست.

4- بعد از وصول پیامک از سامانه خدمات قضایی مراجعه به شعبه مربوطه و تکمیل پرونده.

5- حضور در جلسه رسیدگی.

6- مراجعه به داور و یا مشاوره.

7- مراجعه به آزمایشگاه برای اخذ گواهی عدم بارداری.

نکته1: در صورت دوشیزگی و ادعای بکارت نیازی به این کار نیست و زوجه باید به پزشکی قانونی برای معاینه مراجعه نماید.

نکته2: گاهی اوقات بنا به تشخیص دادگاه، مرجع رسیدگی کاری به آزمایش عدم بارداری ندارد و کنترل بادار بودن زوجه را به دفترخانه مجری طلاق می سپارد.

8- صدور حکم طلاق و اخذ نامه قطعیت و مراجعه به دفترخانه طلاق.




موضوع مطلب : وکیل دادگستری, وکیل طلاق توافقی, طلاق توافقی, طلاق, سامانه خدمات قضایی, دفتر خدمات قضایی, وکالت طلاق, حضانت فرزندان, وکی