سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 26
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 58342



دفتر وکالت دادگران 88019244 - 88019243

تلفن تماس و مشاوره با وکیل سفته؛ وکیل پایه یک دادگستری: 88019243

سفته

سفته، سندی است که به موجب آن، امضا کننده تعهد می کند که مبلغی در موعد معینی یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین و یا به حواله کرد آن شخص پرداخت نماید. سفته باید دارای مندرجات زیر باشد:

1- امضا یا مهر متعهد

2- تاریخ تحریر و ایجاد تعهد

3- مبلغی که باید تأدیه شود

4- گیرنده وجه

5- تاریخ پرداخت

فرق بین سفته و برات

1- در برات حداقل نام سه نفر باید ذکر شود و در آن دهنده برات و گیرنده وجه و محال علیه باید معلوم شود ولی در سفته قید دو نفر (متعهد و متعهدله) کافی است. نکته اینجاست که تشریفات قبولی و به رؤیت رساندن که در برات وجود دارد، در سفته وجود ندارد.

2- در برات وجود محل، اهمیت خاصی دارد اما در سفته این چنین نیست.

3- معاملات برواتی را قانون ذاتاً تجاری می داند ولو بین غیر تجار باشد اما سفته اگر از ناحیه غیر تاجر صادر شود و برای عمل تجاری نباشد، هر چند از حیث ضمانت و ظهرنویسی و وصول مانند برات است اما ذاتاً عمل تجاری نیست.

قواعد مشترک بین برات و سفته

تمام مقررات راجع به بروات تجاری در مورد سفته نیز لازم الرعایه است جز آن هایی که مختص برات است و در مورد سفته صدق نمی کند.

اصول این مقررات عبارتند از:

1- سفته مانند برات ممکن است به وعده یک یا چند روز و یک یا چند ماه باشد و احکام راجع به موعد برات در سفته نیز جاری است.

2- سفته مانند برات مورد انتقال واقع می شود و انتقال به وسیله ظهرنویسی به عمل می آید.

3- ظهرنویس ها یا نویسنده (متعهد) در مقابل دارنده، برات مسئولیت تضامنی دارد.

4- در قسمت پرداخت جز آنچه مختص برات است، در مورد سفته هم لازم الرعایه است.

5- تأدیه وجه سفته هم مثل برات ممکن است توسط شخص ثالث باشد.

6- حقوق و وظایف دارنده سفته و جز آنچه مختص برات است، مانند برات است.

7- در مورد عدم تأدیه وجه سفته هم باید مثل برات واخواست داد.

8- قوانین خارجی که در برات ذکر شد، در سفته هم لازم الرعایه است.

9- صدور قرار تأمین خواسته بدون سپردن خسارت احتمالی در سفته نیز جاری است.




موضوع مطلب : وکیل سفته،سند تجاری،تفاوت برات و سفته،فرق برات و سفته،انتقال سفت


تلفن تماس و مشاوره با وکیل طلاق توافقی؛ وکیل برای طلاق توافقی: 88019243

در صورتی که زن و شوهر (زوج و زوجه) تکلیف مسایل ناشی از زندگی مشترک را مشخص نمایند، یعنی امکان طلاق توافقی وجود دارد و می توانند برای انجام پروسه مربوطه به وکیل طلاق توافقی مراجعه نمایند. اموری که باید در مورد آن توافق صورت گیرد عبارتند از: مهریه و شرایط پرداخت آن، نفقه زن، اجرت المثل ایام زوجیت، جهیزیه، هدایای دوران نامزدی، هدایای دوران زندگی مشترک، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان. علاوه بر اینها هر شرط و توافق معقول و متعارضی را می توان ضمن توافقنامه طلاق توافقی و به تبع آن را در حکم طلاق توافقی آورد. در صورتی که زن و شوهر (زوجین) در مورد هریک از این موارد اختلاف داشته باشند و هیچ یک کوتاه نیاید و در مرحله اختلاف باقی بمانند، امکان طلاق توافقی وجود ندارد و باید هریک جداگانه برای طلاق اقدام نمایند (طلاق یکطرفه، طلاق به درخواست زوج، طلاق به درخواست زوجه).

زمان طلاق توافقی

در صورتی که پرونده طلاق توافقی خود را به دفتر وکالت ما بسپارید ما به عنوان وکیل طلاق توافقی این کار را ظرف 2 یا 3 روز کاری انجام می دهیم و در صورتی که خودتان مایل به انجام آن باشید ممکن است از 10 روز تا 2 ماه طول بکشد.

مدارک طلاق توافقی

شناسنامه زوجین، کارت ملی زوجین، عقدنامه زوجین، گواهی عدم بارداری، گواهی پزشکی قانونی مبنی بر بکارت (در صورت ادعای باکره بودن زوجه).

- در صورت نیاز به کسب اطلاع از مفهوم «اجرت المثل ایام زوجیت» کلیک کنید.

- در صورت نیاز به کسب اطلاع از مفهوم «نفقه زوجه» کلیک کنید.

- در صورت نیاز به کسب اطلاع از مفهوم «حضانت فرزندان» کلیک کنید.

- در صورت نیاز به کسب اطلاع از مفهوم «طلاق یکطرفه، طلاق زوج، طلاق زوجه» کلیک کنید.

  

جهت نیاز به مشاوره و اخذ نوبت و مراجعه حضوری با تلفن های زیر تماس بگیرید:

88019243

88019244

جهت عضویت در کانال تلگرام ما روی این لینک کلیک نمایید.




موضوع مطلب : توافقنامه طلاق توافقی, وکیل طلاق توافقی, طلاق توافقی, مدارک طلاق توافقی, شرایط طلاق توافقی, احکام طلاق توافقی, طلاق یکطرفه


تلفن تماس و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در باب توهین: 88019244

گاهی اوقات، قانون توهین را به اعتبار شخصیت و مقام طرف اهانت، تشدید کرده و مجازات بیشتری را برای آن مقرر کرده است که در این صورت توهین مشدد خوانده می شود.

نمونه های توهین مشدد:

الف) توهین مشدد به اعتبار شخصیت طرف

1- توهین به رهبری قبلی و فعلی:

ماده 514 قانون تعزیرات می گوید هر کس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان ا... علیه و مقام معظم رهبری به نحوی از انحاء اهانت نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

نکته 1: فرقی نمی کند توهین در حال انجام وظیفه باشد یا به سبب انجام وظیفه در واقع توهین به رهبری حتی به انگیزه کاملاً شخصی و در غیر حالت انجام وظیفه مشمول این ماده است.

نکته 2: جرم مذکور در زمره جرایم عمدی و غیرقابل گذشت است.

نکته 3: مرتکب باید عمد در فعل و آگاهی به وهن آور بودن رفتارش و آگاهی از مقام داشتن شخص مورد توهین داشته باشد. بنابراین عدم اطلاع از مقام مخاطب یا توهین در حالت بیهوشی یا مستی مشمول ماده فوق نمی شود.

(تلفن تماس با وکیل پایه یک دادگستری: 88019244-88019243)

2- توهین به سایر کارکنان و مقامات دولتی:

در این خصوص ماده 609 قانون تعزیرات مقرر می دارد: هرکس با توجه به سمت، یکی از رؤسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا (74) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

نکته 1: اشخاص مورد حمایت در این ماده مأموران دولتی می باشند و نه سایر اشخاص؛ نوع رابطه استخدامی آنها با دولت مهم نیست (رسمی، پیمانی، غیره).

نکته 2: اشخاص مورد اشاره در این ماده به قید حصر تعیین شده است، لذا کارکنان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شورای امنیت ملی و غیره مشمول این ماده نیست.

نکته 3: اشخاص مذکور باید اعمال حاکمیتی یعنی اعمالی که دولت به جهت برخورداری از حیثت عمومی انجام می دهد را انجام دهند نه عملی که دولت مثل اشخاص و در مقام تصدی عادی انجام می دهد مثل بانکداری یا اشتغال به تجارت.

نکته 4: برای تحقق توهین ماده 609 وجود یکی از دو شرط زیر کفایت میکند:

الف) توهین باید با توجه به سمت شخص مورد توهین انجام گیرد یعنی توهین کننده باید به مقام طرف آگاه باشد.

ب) توهین باید در حال انجام وظیفه یا به سبب آن باشد.

نکته 5: برای تحقق این جرم، تحقق یکی از دو شرط علنی بودن و توهین به اشخاص مذکور در ماده، بدون حضور خود شخص در حضور همکاران یا حضوری بودن بدون حضور دیگران کفایت میکند.

نکته 6: توهین مشدد فقط با فعل مثبت انجام می شود نه ترک فعل.

(تلفن تماس با وکیل پایه یک دادگستری: 88019244-88019243)

3- توهین به مقامات سیاسی خارجی:

ماده 517 قانون تعزیرات مقرر می دارد: هر کس علناً نسبت به رئیس کشور خارجی یا نماینده? سیاسی آن که در قلمرو خاک ایران وارد شده است توهین نماید به یک تا سه ماه حبس محکوم می‌شود مشروط به این که در آن کشور نیز در مورد مذکور نسبت به ایران معامله متقابل بشود.

نکته 1: اشخاص مورد حمایت در این ماده عبارتند از رئیس کشور خارجی یا نماینده سیاسی.

نکته 2: اشخاص فوق باید وارد قلمرو خاک ایران شده باشند.

نکته 3: توهین بر این اشخاص به هر نحو با کلام چه با فعل چه کتابت یا اشاره و صریح رخ می دهد.

نکته 4: منظور از رئیس کشور خارجی، شخص اول آن کشور است که ممکن است رهبر، شاه، ملکه، رئیس یا صدراعظم باشد.

نکته 5: منظور از نماینده سیاسی کشور، رئیس هیات نمایندگی آن کشور در ایران است که می تواند سفیر، کاردار، دبیر اول و غیره باشد.

شرایط لازم برای تحقق جرم ماده 517:

الف) توهین باید علنی باشد یعنی حداقل در حضور یک نفر شخص ثابت یا در معابر و اماکن عمومی برای حضور شاهد باشد. (حتی اگر شاهدی در آنجا حاضر نباشد)

ب) اعمال مجازات مذکور در این ماده منوط به عمل متقابل شده است. یعنی در قوانین آن کشور نیز جرم مشابهی پیش بینی شده باشد. در غیر این صورت توهین ارتکابی،یک توهین ساده است.

ج) این جرم یک جرم با ماهیت خصوصی است لذا مطابق تبصره ماده 517 اعمال مجازات منوط به تقاضای دولت مربوطه یا نماینده سیاسی آن دولت یا مطالبه مجنی علیه یا ولی او در صورت کشته شدن رئیس یا نماینده سیاسی خارجی است و در صورت استرداد تقاضا، تعقیب کیفری موقوف خواهد شد.

4- توهین به صاحبان حرفه ها و مشاغل:

توهین گاه در قوانین خاص، به صاحبان حرفه ها و مشاغل خاصی جرم انگاری شده است.

1-4 ماده 20 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333 برای توهین به وکیل دادگستری در حین انجام وظیفه یا به سبب آن حبس از 15 روز تا سه ماه را تعیین کرده است.

2-4 ماده 20 لایحه قانونی و مربوط به استقلال کانون کارشناسان رسمی مصوب 1357 برای توهین به کارشناسان در حین انجام وظیفه یا به نسبت آن مجازات تعیین کرده است. هم چنین مواد 46-48-49 قانون مجازات جرایم غیرمالی مسح مصوب 1382.

(تلفن تماس با وکیل پایه یک دادگستری: 88019244-88019243)

ب) توهین مشدد به اعتبار جنسیت یا سن طرف توهین

در این توهین زن بودن یا صغیر بودن قربانی جرم توهین، موجب تشدید مجازات است.

ماده 619 قانون تعزیرات: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید‌به حبس از دو تا شش ماه و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ج) توهین مشدد به اعتبار قداست طرف توهین

ماده 513 قانون تعزیرات: هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت نماید اگر مشمول حکم‌ ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

د) توهین مشدد به اعتبار نحوه ارتکاب

توهین از طریق هجو، بدگویی و بر شمردن عیوب مخاطب در قالب نظم یا نثر، از جمله موارد توهین مشدد است.

هـ) توهین مشدد به سبب وسیله ارتکاب

گاهی از مطبوعات به عنوان وسیله توهین استفاده می شود. در قانون مطبوعات اعمالی چون اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، اهانت، رهبری و مراجع مسلم تقلید، افترا به مقامات و مردم و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی، توهین به شخص متوفی که عرفاً هتاکی به بازماندگان وی به حساب آید، انتشار مطالب مشتمل بر تهمت، افترا، فحش و الفاظ رکیک یا نسبت های توهین آمیز و نظایر آن نسبت به اشخاص ممنوع دانسته شده است و مرتکب براساس مفاد قانون تعزیرات یا قانون اصلاح قانون مطبوعات سال 1379 مجازات خواهد شد.

و) توهین مشدد به اعتبار ماهیت انتساب

ممکن است گفتار و رفتار توهین آمیز فرد نسبت به مخاطب به گونه ای باشد که به جای آنکه صرفاً موجب تخفیف و تحقیر او شود، ارتکاب عمل مجرمانه ای را صراحتاً به وی نسبت دهد.




موضوع مطلب : توهین مشدد،جرم توهین،توهین به مقامات،توهین به کارکنان دولت،توهین